Yogalessen

De lessen worden gegeven in mijn sfeervolle ruimte aan de Paul Krugerstraat in Oosterbeek.

De yogalessen zijn voor elk niveau. Of je nu op zoek bent naar ontspanning, bewustwording van het lichaam, meer rust in je hoofd, een moment voor jezelf of naar bewustzijnsgroei. De yogahoudingen binnen Integrale Yoga worden langzaam en met aandacht uitgevoerd, het is een rustige vorm van Yoga.

De voordelen van yoga zijn immens en in mijn lessen kijken we naar de verschillende delen waaruit jij als mens uit bent opgebouwd, het denken, de gevoelens en het lichaam. Door hier in aandacht mee bezig te zijn, krijg je inzicht in hoe deze delen werken en hoe je hier op een juiste wijze mee om kunt gaan.

De yogalessen zijn opgebouwd uit de vaste elementen ademoefeningen, hatha yoga en meditatie/concentratie/ontspanning.

In mijn lessen gaat het vooral om de totaalbeleving, ik probeer je van het begin tot het eind mee te nemen, naar de ontspanning en de stilte in lichaam, emoties en het denken.

AANBOD YOGA

Yoga-551 kopie 4

Hatha Yoga

Professionele en eigentijdse yogalessen in kleine groepen in Oosterbeek en Arnhem. De lessen bevatten ademhalingsoefeningen, hatha yoga en meditatie- enontspanningsoefeningen. Een yogales les duurt 75 minuten waarin je wordt meegenomen in ontspanning.

Burn-out `Y

Burn-out & Stress Yoga

Heb jij een burn-out, last van stress of loop je tegen een burn-out aan? Deze yogales geeft je de mogelijkheid hiermee aan de slag te gaan, om te herstellen, te leren voorkomen en de dingen anders te gaan doen. Een yogales van 1,5u geheel gericht op jouw situatie en wat je daarin tegenkomt met handvaten en praktische tips. Zodat jij kan zijn wie je in werkelijk bent!

YOGA NIDRA

Yoga Nidra

Yoga Nidra betekent letterlijk ‘slaap van de yogi’s’. Het is een diepe ontspanningstechniek voor lichaam en geest. Het is een techniek voor een diepe ontspanning: fysiek, mentaal en emotioneel, waarin het zelfhelende en zelfgenezend vermogen van het lichaam optimaal kan werken.

YB10

Bedrijfsyoga

De resultaten van yoga op het werk zijn legio. Als werknemers goed in hun vel zitten zorgen zij voor goede resultaten!

Zwangerschapsyoga

Zwangerschaps-yoga

Zwangerschapsyoga heeft als doel de moeder fysiek en geestelijk voor te bereiden op de geboorte van haar kind en haar te leren uiterlijke en innerlijke processen die tijdens en na de zwangerschapsperiode afspelen.

_Shiva-Yoga-Alle-leven-is-yoga-

Privé les

Wil je liever individueel les en dat de les is aangepast aan jouw specifieke behoefte? Of op een locatie of tijdstip dat in overleg wordt bepaald? Dan is een privéles een goede optie.

Ervaringen van leerlingen

Bezig met en werkend aan mezelf, een soort bewustwordingsproces wat al een aantal jaren aan de gang is en steeds meer gezicht krijgt, ben ik afgelopen najaar begonnen met yoga lessen. Eigenlijk vrij spontaan en zonder speciale verwachtingen. De lessen en het effect ervan hebben mij bijzonder verrast. Ik ervaar het elke keer weer als een kadootje voor mezelf. Een uur aandacht voor mijn lichaam, gevoel en denken, hoe gaat het met mij? En dan uit mijn hoofd, in mijn lijf. Oefeningen die het lichaam soepel houden en voorzien van nieuwe energie, aandacht voor de ademhaling. Meditatie. Mildheid voor wie ik ben, aandacht en respect voor mijn lichaam, rust en ontspanning, het is goed……Mishja, de docente, brengt dit op natuurlijke wijze over, vanuit haar eigen zijn. Haar stem en taalgebruik zijn prettig om naar te luisteren. Gedurende de hele les neemt ze me mee als op een soort reis, naar binnen en weer terug naar de wereld om me heen. In het dagelijks leven gaat yoga langzaam een plekje innemen, in stressvolle situaties denk ik nu:  “even op zijn yoga’s”. Het is gewoon fijn om jezelf aandacht te geven en serieus te nemen. Voor mij draagt Yoga  hieraan bij.” Margriet

“In 2012 heb ik een hersenbeschadiging opgelopen en daardoor heb ik meerdere beperkingen waaronder een visuele beperking maar vooral weinig energie om de dag door te komen. Verder is het moeilijk om goed te bewegen ivm een slecht evenwicht. Daar wilde ik graag iets aan doen door te gaan sporten en zo mijn lichaam te verbeteren en niet helemaal stijf te worden of achteruit te gaan met mijn conditie. Maar wat voor’n sport is nu geschikt voor mij ? Zo ben ik in 2018 geleden terecht gekomen bij Shiva Yoga & Coaching om te proberen of het ging. Met wat kleine aanpassingen van de oefeningen gaat het prima. Kan nu al merken dat ik vooruit ga en de oefeningen beter kan volhouden en uitvoeren ! Daarnaast is het ook heel prettig om de geest tot rust te brengen met de ontspanning- en ademhalingsoefeningen, meditatie om dingen los te laten en bewust te worden van de dingen die je nog wel kan. Het heeft mij heel goed geholpen op de weg vooruit ! De lessen van Mishja zijn heel prettig en aangepast op mijn tempo en kunnen, daar ben ik haar ook heel dankbaar voor. Maar heb ook privé les dus heel geweldig ! Zo kom ik toch langzaam een beetje verder waar ik mijn doel op heb gezet.  Met de hulp van de yoga lessen natuurlijk !!!” Mirjam Houtgraaf

“ Yoga dat is niets voor mij. Ik ben altijd een sportvrouw geweest, mijn leven bestond uit sporten en bewegen. Tot mijn lichaam het af ging laten weten. Ik heb lang geprobeerd om op een verkeerde manier toch energie uit actief bewegen te halen, rust kende ik niet. Doordat mijn lichaam het steeds meer liet afweten en mijn hoofd en lichaam niet meer samen wilde werken. Dit uitte zich o.a in onrust, pijn en slecht slapen. Op dat moment kwam ik in aanraking met Shiva Yoga en Mishja.
Ik ben septisch een proefles gaan proberen en tijdens het meditatie moment kwam mijn hele dag voorbij in mijn hoofd. Zo druk was ik in mijn hoofd.
Een aantal lessen verder merk ik dat mijn concentratie tijdens de les zoveel beter is geworden, mede door de leiding en  extra hulp van Mishja. Met plezier ga ik naar de yoga lessen, het geeft mij nu al zoveel.
Als ik tijdens de oefeningen “ afdwaal” met mijn gedachten, dan lukken mijn ademhaling en de oefeningen niet. Het lukt mij steeds beter om de concentratie en ademhaling vast te houden.
Ik ben overstag en kan iedereen aanraden om yoga lessen te gaan volgen bij Shiva yoga.
Je merkt dat er rust komt in mijn hoofd en lichaam, en voor de toekomt hoop ik dat wat ik leer bij Mishja  ook thuis kan gaan gebruiken. En energie uit rust kan halen”. Janny den Ouden

” Ik volg nu bijna een jaar bij Mishja de yogalessen. Het is voor mij een oase van rust in de hectiek van de week. De sfeer is ontspannen en het programma gevarieerd. Het gaat bij Mishja om het doen en niet om de perfectie. Na de les voel ik mij altijd opgeladen. Een aanrader voor iedereen!” Wilma Boelens

“Ondanks ik zelf yogales geef miste ik het ontvangen van een les enorm en ben ik les gaan volgen bij Mishja. Het voelt als thuiskomen bij mezelf, ontspanning, rust en ruimte. Er wordt liefdevol weer van alles in mezelf aangeraakt. Bij Mishja in de les is er ook alle ruimte voor om dat te voelen, te ervaren en eventueel vragen te stellen. Erg dankbaar voor deze mooie ervaringen!” Margriet Jansen

Wat kun je wel en niet verachten van een yogales bij mij?

Het yogalandschap is in deze tijd bijzonder uitgebreid en gevarieerd geworden. Om je een indruk te geven van wat je van mijn lessen kunt verwachten heb ik e.e.a. op een rijtje gezet.

Niet

Alleen fysieke houdingen

Series met 40 houdingen in 1 uur

Op ons hoofd staan

Yoga in een hangmat of op een subboard

Gebruik van spiegelwanden om houdingen er beter uit te laten zien

Yoga als work out/ sport

Sanskriet

Yoga in een zweethut of ruimte van meer dan 40 graden

Het lichaam forceren om een bepaalde houding aan te nemen

Yoga om lenig te worden

Dogma’s over wat je wel of niet mag eten

Ons druk maken

Wel

Fysieke houdingen, ademoefeningen, ontspannings-, concentratie- en meditatieoefeningen

Gemiddeld 10 houdingen per les, met liefde en aandacht voor het lichaam

Als je yoga doet, staat vanzelf de wereld op zijn kop

Yoga met beide benen op de grond

Spiegels op het toilet

Yoga als middel tot bewustwording van lichaam, voelen en denken

Inspirerende teksten en wijze woorden van diverse oude en nieuwe yogi’s

Verwarming aan in de winter en raam open in de zomer

Bewustwording van de grenzen van het lichaam en deze accepteren

Door het gebruik van de adem en de geest het lichaam meer ontvankelijk en soepeler maken

Luisteren naar waar het lichaam behoefte aan heeft

Het denken stil maken en leren vertrouwen op onze eigen innerlijke kracht