Yoga bij Burn-out & Stress

 

Er was eens een wezentje dat Burn-out heette…. Je kende hem niet en op een dag stond hij zomaar ineens midden in je woonkamer.

Wat deed dit wezentje hier?

Misschien kon je hem aankijken maar waarschijnlijk kostte je dit moeite en zette je hem het liefst gelijk weer buiten de deur. Misschien had je daar juist geen puf voor en verlamde de aanwezigheid van dit wezentje nog meer.

Of wilde je hem ontkennen en doen alsnog hij er niet was?

Misschien was er verbazing en verwarring, wat doet hij hier? Hoe komt hij hier? Waarom staat hij ineens in mijn woonkamer? Waarom heb ik hem niet opgemerkt?

Naar alle waarschijnlijkheid stond dit wezentje al langere tijd voor je deur, klopte hij af en toe aan maar werd hij niet gehoord, of je zag hem wel voor de deur staan maar deed je net of je hem niet zag. Dan zou hij hopelijk vanzelf wel weer weggaan.

Maar nu staat hij in je woonkamer en door zijn aanwezigheid kan je niks meer. Van het ene op het andere moment voel je je uitgeput, opgebrand en heb je geen energie meer. Je ervaart stress en spanning bij alles wat je doet. Je hoofd draait over uren, je hebt concentratieverlies en je vergeet dingen. Misschien slaap je slecht? Je emoties zijn heftig en gaan alle kanten op. Je kan niet meer werken, niet meer functioneren en dingen ondernemen. Je hebt een burn-out.

Ben jij op het punt dat je dit wezentje (dat in feite een deel is van jezelf) wil aankijken en er mee aan de slag wil gaan? Yoga is prachtige manier om aan je herstel te werken en te gaan leven vanuit ontspanning.

Waar gaan we mee aan de slag?

⇒ Aanvullen van je energie, kracht en vitaliteit;

⇒ Verhogen van je lichaamsbewusztijn;

⇒ Leren observeren van het lichaam, je gevoelswereld en het denken;

⇒ Verschil leren ervaren tussen spanning en ontspanning;

⇒ Handvatten en tools om rust te hervinden;

⇒ Concentratie-technieken;

⇒ Hoe met spanning om te gaan.

Enerzijds richten deze yogalessen zich op herstel van het lichaam en daarnaast op het vergroten van het lichaamsbewustzijn zodat je signalen van het lichaam gaat herkennen en hier adequater op kan reageren.

De burn-out heb je niet gekregen van de een op andere dag. Gun jezelf de tijd en aandacht om hier mee aan de slag te gaan!